Week 2 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Rebecca Hellemons - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Rebecca Hellemons - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

20 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Maandag:
Vandaag hebben we eerst lekker uitgeslapen. Daarna lekker ontbijten en om 11 uur kregen we een massage van Mirella (dit is een vriendin van Sarah). De massage was echt heeeerlijk. In de middag hebben we lekker bij het zwembad gelegen en in de avond zijn we naar Hill camp geweest. Dit was voor Sarah's verjaardag. Hier hebben we dan lekker taart en avond gegeten. Ik had lekker friet met kibbeling. We hebben hier ook een mooie zonsondergang meegemaakt.

Dinsdag:
Vandaag gingen we om 10 uur naar de jeugdgevangenis om te kijke n hoe het daar was. Maar dit viel eigenlijk best mee, ik had het erger verwacht. In deze gevangenis zitten meiden & jongens van 12 t/m 18 jaar. Sommige zitten hier voor moord of als ze een overval hebben gepleegd. De meiden zitten hier vaak voor hun eigen bescherming, dat ze op straat makkelijk verkracht of meegenomen worden voor de prostitutie. Daarna zijn we gaan kijken bij de Masai markt, hier hebben ze heel veel leuke dingen!! Rest van middag hebben we nog gezwommen en in de avond hebben we spaghetti carbonara gegeten!

Woensdag:
Deze ochtend gingen Romy en ik verhuizen naar het grote huis in Pabari met 2 andere huisgenoten (Manon & Lisa). We zijn om 10 uur met zijn alle onze stageplekken gaan bezoeken. Eerst naar het district (ziekenhuis), daarna naar Luther, dit is een gehandicapten school en daarna naar Mamangina, dit is een weeshuis. Ik vond de gehandicapten heel leuk en interessant. In de middag zijn we met zijn alle boodschappen gaan doen, dit koste meer dan verwacht hahah. In de avond hebben we lekker tomatensoep op met tosti's. We zijn ook vroeg naar bed gegaan want volgende dag stage!

Donderdag:
Vandaag ging eigenlijk alles mis... Het begon in de ochtend met tuktuk Sammy, ik had gebeld dat hij om 07.15 moest zijn, nou om 07.30 was hij er nog niet dus ik bellen, zegt die oh sorry ik had jullie verward met de andere dames. Bij het ziekenhuis aangekomen moesten we eerst 1 uur wachten op het hoofd want we zouden een rondleiding krijgen. Nou dat wouden ze niet, ze hadden het allemaal over een planning, maar die kunnen we pas maken als we een rondleiding hadden gehad. Toen brachten ze ons naar MDH, hier heb ik heel de ochtend bloeddruk, lengte en gewicht gemeten bij zwangere vrouwen. Ik had Millie gebeld om te vragen of ze kon komen zodat wij een rondleiding konden krijgen. Nou eindelijk om 2 uur kregen we een rondleiding door het ziekenhuis. We hebben toen van alles gezien: zieke mannen, zieke vrouwen, zieke kinderen. Toen kwamen we bij de New Baby Unit, hier moesten we een heel pak aan, haarband in en mondkapje op. Hier lagen baby's die te vroeg geboren waren of erg ziek. We hebben echt baby's gezien van net 20 cm groot en 800 gram.. Dit was zoo sneu.. Er lag ook een baby die was achtergelaten door zijn moeder en dus waarschijnlijk naar een weeshuis gaat straks. Daarna kwamen we bij de bevallingen en die maakte we ook meteen mee. Heel mooi om een kind te wereld zien komen! We hebben ook kennis mogen maken met de operatie. We gaan dan ook 2 weken stage lopen op de operatie, 2 weken bij de bevallingen en 1 week bij zieke kinderen. In de avond hebben we tagliatelle carbonara op met watermeloen.

Vrijdag:
Vandaag gingen ik eerst lekker uitslapen tot 9 uur. Daarna ontbijten met zijn alle. Rest van de ochtend hebben we lekker liggen bakken in ze zon en natuurlijk ook zwemmen. In de middag hebben we lekker tosti's gegeten en daarna weer aan het zwembad. Lisa en Manon gingen naar de supermarkt om drinken te halen, aangezien we zoveel cola drinken... In de avond lekker pannenkoeken gegeten.

Zaterdag:
Vandaag hadden we om 9 uur de bus richting Rangala. Hier hadden Manon en Lisa 7 weken stage gelopen en wij waren benieuwd hoe het daar was. Toen we aankwamen moesten we een berg oplopen en daarna waren we er. We zijn wisten kijken bij het weeshuis. Hier komen kinderen wanneer de moeder niet meer voor het kind kan zorgen of tijdens de zwangerschap overlijdt. Ik heb hier met de baby's gekroeld en gespeeld. Ik heb Tim zijn voetbal tenue's gegeven aan de mannen die daar werken en die waren er echt heel blij mee. Dat was zo leuk om te zien!! In de middag hebben we met de meiden die daar nu zitten wat gegeten en om 2 uur hebben we de bus terug richting Kisumu gepakt. Terug in Kisumu hebben we lekker een keertje bij de KFC gegeten nommm. Naar het eten heeft Maurice ons terug naar Pabari gebracht. Daar heb ik lekker een serie gekeken. Om 20.00 zijn we ons gaan klaarmaken voor een avondje uit. Daarna zijn we naar Roan gegaan. Hier kwam nog een Keniaan naar mij toe, dat die met mij wilden trouwen net als Obama, dus wij lachen. Rond 00.15 zijn we richting huis gegaan en hebben we nog lekkere tosti's gemaakt want we hadden honger.

Zondag:
We hebben eerst uitgeslapen tot 9. Daarna weer ontbijten met zijn alle en naar het zwembad. In de middag hebben we weer eens tosti's gegeten (doen we eigenlijk elke middag hahah). In de avond hebben Manon en ik gekookt, we hebben lekker gebakken aardappelen met worteltjes en beef gegeten. Nu gaan we nog lekker film kijken en op tijd naar bed. Morgen eindelijk de eerste dag stageee. Zin in !!

• 20 Mei 2018 - 16:52

Carola Luijkx:

Super mooi verhaal Rebecca trots op jullie

• 21 Mei 2018 - 06:48

Ilse:

Ik heb het echt gelezen, gehandicapten zijn leuk!
    Wordt jij onze nieuwe collega

• 23 Mei 2018 - 14:15

Etienne:

Je hebt al heel wat meegemaakt en gezien. Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Leuk hoor! Heel veel succes met je stage. Groetjes, Etienne