Week 1 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Rebecca Hellemons - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Rebecca Hellemons - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

13 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Dinsdag:
Vandaag is de dag dat we eindelijk naar Kenia vliegen!! In de middag ben ik nog met Tim naar Nagelkerke geweest om te lunchen (ons laatste afscheid). Toen was het toch echt tijd en zijn we richting Schiphol gereden samen met mama, Rowena, Justin, Tim en ik. We hebben eerst onze koffers ingeleverd en daarna hebben we nog wat gegeten (friet met frikandel of course). Het afscheid was natuurlijk wel heel moeilijk omdat je zolang weg gaat. Maar ik had er erg veel zin in en toen begon de reis naar KENIA.

Woensdag:
We kwamen om 05:45 aan op het vliegveld in Nairobi. Hier moesten we door de immigration en onze koffers halen. Buiten ontmoeten we Sarah (onze Nederlandse coach in Kisumu). We hebben toen meteen simkaarten gehaald, zodat wij hier bereik hadden en daarna hebben wij lekker met zijn 3e bij Java gegeten. Toen moesten we weer door de douane en koffers inleveren. Heb hier ook echt 3x mijn schoenen uit moeten doen bij de douane, zoo vermoeiend.... Toen gingen we het vliegtuig in en op naar Kisumu. In Kisumu aangekomen hebben we Sammy ontmoet (onze tuktuk chauffeur) en die heeft ons toen ook naar Pabairi gebracht. Dit is ons verblijf voor de komende 7 weken. We hebben ook wat boodschappen gedaan, koffers opgeruimd en lekker liggen zonnen bij het zwembad. In de avond hebben we met andere meiden gegeten en nog naar Roan geweest om wat te drinken.

Donderdag:
Vandaag gingen we met Millicent naar immigration voor onze student-pass. We ontmoeten Millicent voor de eerste keer, maar het is zo'n lieve vrouw. Zei is onze Keniaanse coach in Kisumu en ze noemt zichzelf ook wel The Black Mom. Voor de rest hebben we deze dag wat boodschapjes gedaan voor morgen want dan gaan we naar de Masai Mara (safari).

Vrijdag:
Vandaag gingen we dan eindelijk naar de Masai Mara. We moesten al om 06:15 uit bed, want we gingen om 07:00 weg. Dit was zoooooo een lange reis met de auto. We kwamen om 13:30 aan bij de Masai Mara poort en toen konden we beginnen aan de safari. We hebben deze dag al zoveel gezien: olifanten, hippo's, zebra, gazelle, giraf en leeuwen. Eigenlijk bijna alles al. Dit was echt heel bijzonder om te zien!! Rond 5 a half 6 kwamen we aan bij onze slaapplekken. Dit waren tenten maar dan eigenlijk best luxe. Ik sliep hier met Tamar & Romy. We hebben hier avond gegeten, daarna optijd in bed gaan liggen en lekker wat netflixen.

Zaterdag:
Het was vandaag Romy's verjaardag. Toen we wakker werden hebben Tamar en ik eerst voor Romy gezongen en daarna heb ik mijn cadeau gegeven! Het was een armband en dit vond ze heel leuk. In de ochtend hebben we weer heel veel dieren gespot, nu ook een mannetjes leeuw, buffel en chieta. We hebben zelfs van heeeel dichtbij een vrouwtjes leeuw en haar baby langs onze auto zien lopen. Dit was zoooo gaaf!! Rond lunch zijn we bij een hotel wisten eten en hier kreeg Romy taart van Sarah, ze voelden zich nu echt jarig. We zijn in de avond optijd naar bed gegaan want moesten er morgen weer om 05:30 uit.

Zondag:
De wekker ging echt zo vroeg en ik had zo geen zin om uit bed te komen maar het moest wel. Vandaag reden we weer richting Kisumu. In de ochtend hebben we weer eerst dieren gespot. Opeens riep Eline stooooppp ik zie mannetjes leeuw. Dus wij snel omdraaien en daar lang in het gras de echte LION KING. Hij was zooooo mooi en had zo'n bos haar. Echt wauw was dit dier. Rond de middag zijn we langs Lynnia's project gereden, want die heeft hier 9 maanden gewoond. Dit was echt heel leuk en de mensen waren allemaal heel aardig. Ik heb ook nog een hele mooie ketting van ze gehad. Daarna moesten we weer de lange weg terug richting Kisumu. We waren rond 5 uur weer thuis.

TOP EERSTE WEEK!

• 13 Mei 2018 - 16:38

Ilse:

Whauw prachtige foto's. Mooi verhaal!

• 13 Mei 2018 - 16:52

Anita Geers:

Gaaf Rebecca om je verslag te lezen! Heel veel plezier en genieten daar

• 13 Mei 2018 - 17:23

Anita Hellemons-Bekers.:

Fijn dat we het zo een beetje mee mogen beleven. Veel succes en have fun!

• 13 Mei 2018 - 17:25

Hennie :

Hoi rebecca wat fijn dat alles goed is gegaan en leuk om al die verhalen te lezen. Tom en ik gaan je zeker volgen.

• 13 Mei 2018 - 17:35

Jessica Hellemons:

Wauww wat een mooie foto's have fun!!!

• 13 Mei 2018 - 17:39

Miranda Karremans :

Wat geweldig al Rebecca!!! Je bent er nog zo kort en al zoveel mooie dingen meegemaakt !!
    Keep up the good work !!

• 13 Mei 2018 - 18:04

Annelies Goudriaan:

Wow dat klinkt goed zeg Rebec. Geniet van al het moois wat je ziet en hoe leuk is het om je reisverslag te volgen